Jeste li se ikada probudili sa začepljenim nosnim prolazom, čak i kada niste prehlađeni ili alergični? Unatoč tome što imate dobro prozračenu sobu i uravnoteženu razinu vlažnosti, još uvijek se nakon buđenja suočavate s ovim neugodnim simptomom. Možda vas zanima što je uzrok ove pojave i kako je ublažiti jer remeti vašu jutarnju rutinu.

  • Možda je iznenađenje, ali hrana koju jedete prije spavanja zapravo može biti krivac za začepljen nos. Bilo da se radi o teškom kasnovečernjem obroku, začinjenim jelima ili čak samo maloj porciji kiselog voća, ti izbori mogu dovesti do jutarnje nelagode. Gastroezofagealna refluksna bolest (GERB ili GORD) često je kriva za ove simptome.

    Kada ste u ležećem položaju, ova bolest potiče želučanu kiselinu da teče prema gore u vaše nosne prolaze i sinuse. Pojedinci koji imaju prekomjernu tjelesnu težinu, trudni, pušači ili uzimaju određene lijekove posebno su osjetljivi. GERB može dovesti do postnazalnog kapanja, pri čemu sluz iz nosa curi niz grlo. Uz nazalnu kongestiju, GERB može rezultirati upornim kašljem (vjeruje se da između 25 i 40 posto osoba s kroničnim kašljem ima GERB) i osjećajem stezanja u gornjem dišnom sustavu.

S vremenom se simptomi ovog stanja mogu pogoršati, kao što su osjećaj nelagode pri gutanju, prekomjerno lučenje sline, gubitak težine, neugodan zadah, suhoća u ustima i nelagoda u prsima. Liječenje refluksa bitno je za ublažavanje jutarnje nazalne kongestije. Preporučljivo je potražiti savjet liječnika koji će propisati najprikladnije liječenje za vašu situaciju. To može uključivati ​​usvajanje regulirane prehrane ili uzimanje lijekova. Za početak, evo nekoliko jednostavnih smjernica koje mogu pomoći u sprječavanju ovog raširenog problema koji utječe na milijune pojedinaca diljem svijeta:

Kako biste osigurali miran san, preporučljivo je suzdržati se od konzumiranja hrane neposredno prije spavanja. Preporuča se da između zadnjeg obroka i spavanja prođe najmanje dva do tri sata. Osim toga, važno je izbjegavati konzumiranje alkohola, kisele hrane, začinjenih jela i masnih obroka jer oni mogu pogoršati simptome refluksa.
Kako biste osigurali ugodan noćni san i smanjili nelagodu, preporučljivo je nositi široku pidžamu koja ne stišće stomu, izbjegavati pretjerano saginjanje prije spavanja kako biste spriječili nelagodu povezanu s refluksom i podignuti uzglavlje kreveta kako biste spriječili refluks kiseline iz dopirući do nosa i sinusa.

Ako se pridržavate ovih smjernica, imate mogućnost znatno poboljšati kalibar svog sna i smanjiti ili iskorijeniti jutarnju kongestiju. Iako može biti potrebno neko vrijeme za rješavanje refluksa, primjena ovih prijedloga može ublažiti vaše simptome i poboljšati vaše opće dobro.

Pravilna hidratacija ključna je za vaše cjelokupno zdravlje i stanje. Naša su tijela sastavljena od približno 60% vode, a ova vitalna tvar uključena je u gotovo sve tjelesne procese. Konstantna dnevna konzumacija odgovarajuće količine vode ključna je za regulaciju tjelesne temperature, podmazivanje zglobova, olakšavanje transporta hranjivih tvari i kisika do stanica i učinkovito uklanjanje otpada iz tijela.

Savjeti za hidrataciju: Održavajte dosljedan unos vode: Savjetuje se konzumiranje najmanje osam čaša vode dnevno. Količina se može razlikovati ovisno o individualnim zahtjevima, razini tjelesne aktivnosti i prevladavajućim vremenskim uvjetima.

Vodite računa da uvijek imate pri ruci bocu s vodom. Nošenjem boce vode sa sobom tijekom dana, postaje lakše ostati hidriran i održavati redovitu rutinu pijenja.

Uključivanje hrane bogate vodom poput lubenice, krastavaca i naranči u vašu prehranu može vam pomoći da ostanete hidrirani, jer to voće i povrće ima značajan udio vode.

Kako biste spriječili prekomjerni gubitak tekućine iz tijela, preporučljivo je ograničiti konzumaciju kofeina i alkohola jer ti napitci mogu djelovati kao diuretici.

Kako biste osigurali odgovarajuću hidrataciju, važno je pratiti boju urina; svijetlo žuta boja općenito ukazuje na dobru hidrataciju, dok tamnija žuta boja može sugerirati dehidraciju.

Poboljšanje vašeg zdravlja može se lako postići osiguravanjem pravilne hidratacije. Dosljedna konzumacija vode ne samo da održava razinu energije, već također poboljšava fokus i potiče optimalne tjelesne funkcije.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here