Legnu Mujo i Fata u krevet, pa ga ona nakon nekog vremena pita:
– Mujo, bolan, kakve ti ono žene voliš? Lijepe ili pametne?
Mujo uzdahne pa ispali:
– Fato moja, ti si meni najbolja, niti jedne ni druge ne tražim…
**1. Mali i veliki**
Jednog dana, u malom selu, dođe mladić u posetu svom rođaku, velikom farmeru. Nakon što je proveo dan na farmi, odluči da se upusti u razgovor sa svojim rođakom.
“Moj rođače,” reče mladić, “vidim da ti je ovo imanje ogromno. Koliko ti je potrebno da obiđeš celo imanje?”
Farmer se nasmeja i odgovori: “Pa, obično mi treba čitav dan. Imam traktore, konje, i sve to, ali ako bi mogao da dođeš, to bi bilo još brže!”
Mladić se zbuni i upita: “Znači, tebi treba ceo dan da obiđeš imanje? Zašto ne bi imao neki brži način?”
Farmer se nasmeja i odgovori: “Ma, ovo je sve naoko. Da bi obišao celo imanje, moraš da se voziš polako i uživaš u svakom delu.”
Mladić odluči da pokuša i sa farmerom kreće u obilazak. Ubrzo se suoči sa različitim izazovima, od prekopavanja polja do hranjenja stoke. Svuda gde je otišao, farmer je bio strpljiv i objašnjavao sve sitnice.
Nakon nekoliko sati, mladić je konačno rekao: “Sada razumem. Ovaj posao je zaista mnogo teži nego što sam mislio. Mislim da ću da nastavim sa svojim poslom u gradu.”
Farmer se smeje i odgovara: “Vidim da si shvatio. Kada živiš ovde i posvetiš se svemu što imaš, shvatiš da nije bitno koliko traje. Bitno je koliko uživaš u svakom trenutku.”
Mladić je sada imao veliko poštovanje prema svom rođaku i njegovom načinu života. Naučio je vrednost strpljenja i posvećenosti, a povratak u grad mu je bio bogatiji za novo iskustvo.
**2. Učitelj i učenik**
U jednoj maloj školi, učitelj matematičkih nauka postavio je izazov svojim učenicima: “Svako od vas treba da pronađe nešto što može biti izračunato i objašnjeno na matematički način.”
Mali Marko, koji je bio vrlo kreativni dečak, odluči da nađe nešto zaista neobično. Nakon puno razmišljanja, Marko donese ogromnu lubenicu u učionicu.
Učitelj se zainteresuje i upita: “Marko, šta nam to donosiš?”
Marko odgovori: “Ovo je lubenica, ali ja imam plan da vam pokažem kako možemo da izračunamo njen obim i površinu koristeći matematičke formule.”
Učitelj se smeje i kaže: “To zvuči kao zabavan zadatak. Kako ćeš to da uradiš?”
Marko uzme merne trake i počne da meri lubenicu. I dok meri, objašnjava različite matematičke pojmove svojoj klasi. Ispostavlja se da je Marko vrlo uspešan u objašnjavanju koncepata poput obima i površine.
Kada završi, učitelj se oduševljeno obrati Marku: “Ti si zaista kreativno pristupio zadatku. Ne samo da si pokazao kako da se koriste matematičke formule, već si i učinio da matematika postane zabavna.”
Marko se ponosno osmehne i dodaje: “Matematika može biti svuda, čak i u svakodnevnim stvarima poput lubenica.”
Učitelj se smeje i kaže: “Pogodio si! Sviđa mi se kako si prikazao matematiku. Nadam se da ćemo i dalje imati ovakve kreativne zadatke.”
Tako je Marko naučio da matematika nije samo za školu, već može biti deo svakodnevnog života, i svi su uživali u njegovom jedinstvenom pristupu učenju.